Service og reparasjon

Service og reparasjon - Generelt

 

Vi i Magne Landrø AS er importør og distributør på mange kjente merkevarer. Produkter vi er importør og distributør på hvor det er feil ber vi deg levere produktet det er feil på hos den forhandleren du kjøpte varen hos. I mange tilfeller kan vi reparere varen selv hos vår egen børsemaker. I de tilfellene det ikke lar seg gjøre blir varen sendt til produsent for utbedring.

Service og reparasjon på Leica Sportsoptikk

 

Det kan være ulike grunner til at din kikkert trenger en service. Her er en liten innføring i hvordan du går frem ved service på ditt Leica produkt. Som en generell regel ønsker vi at du som kunde henvender deg direkte til den forhandleren hvor produktet ble kjøpt.
 

Reservedeler (løse deler)

 

Er det behov for reservedeler vil vi i mange tilfeller være behjelpelige med å skaffe korrekte deler. Ofte er det her snakk om nye gummiøyemuslinger, ny nakkereim, nye deksler osv. Det er sjelden behov for å sende inn kikkerten i disse tilfellene, og dette er noe de fleste kan gjøre selv. Noe av dette har vi i vår nettbutikk mens andre deler kanskje må spesialbestilles.

Skade eller feil på produkt

 

Er det snakk om skadet optikk, oppripede linser, støtskade, fokus som ikke fungerer eller lignende må kikkerten sendes inn til service. Vi i Magne Landrø AS er kun importør og distributør av Leica kikkerter og reparerer ikke kikkertene her i Norge. Kikkertene blir sendt til enten Tyskland eller Portugal litt ettersom hvilken type kikkert det er. De aller fleste produsenter ønsker i dag å få sendt produktet tilbake til fabrikken.
 
Dette er ofte et krav for å kunne beholde garantien, samt sikre at det blir benyttet originale deler og at produktet blir reparert av fagfolk som kjenner produktet. Normal servicetid på Leica er mellom 3-5 uker fra vi sender inn produktet. Dette kan selvfølgelig variere, men du skal vite at både vi og Leica streber for at du får din kikkert tilbake i topp stand så fort som mulig.

DOA (Defective on arrival)

 

For at du som kunde skal føle deg ekstra trygg når du kjøper en Leica kikkert tilbyr vi 6 uker DOA. Dette betyr at er det noe galt med din kikkert innen 6 uker etter at du kjøpte produktet, bytter vi det i et nytt tilsvarende produkt. Dette gjelder også om din kikkert er kjøpt hos en av våre «Leica Premium forhandlere».

Garantitid Leica produkter

 

• Leica Håndkikkerter – 10 år
• Leica Geovid – 5 år/ 2år på elektronikk
• Leica Rangemaster – 2 år
• Okularer – 10 år
• Spotting scopes – 10 år
• Riflekikkerter – 10 år/2 år på elektronikk

Garantibevis

 

Når du kjøper en Leica kikkert medfølger det et garantibevis fylt ut med signatur og serienummer fra fabrikk. Ta vare på denne for å opprettholde din garanti på din kikkert fra fabrikk. (Om du har mistet denne – ta kontakt med oss for mer informasjon) Trenger du å sende inn din kikkert – vennligst fyll ut dette skjema (Leica service papirer) og legg ved kikkerten din.